Att gå utan smink

Fördelar
Min slipper sitta och smörja av det varje kväll, gah hatar det. 
Man sliter inte på ögonfransarna eller förstör huden (beroende på vad för smink man använder).
Man kan känna sig lite mer naturlig, ibland när jag smetar på smink kan jag känna mig så äcklig. Som att jag har en smet i ansiktet...
Förr eller senare kanske till och med huden blir bättre!

Nackdelar
Man kan säga sig ganska ofräsh när ALLA tjejer går runt med smink utom en själv.
Man kanske inte är fin utan smink... ojrfoijoficjeoifjeocfjoejf.

Eh ja. Vet inte direkt meningen med det här inlägget. Som många kanske har märkt har jag varierat lite med smink. Vissa dagar kanske jag har mascara, ögonbrynspenna och foundation/puder, medans andra går jag helt osminkad osv. Håller på och "exprimenterar" vad som passar mig bäst. På sista tiden har jag gått runt med bara ögonbrynspenna & lite eyeliner (som jag sedan varit tvungen att ta bort för den smetar av sig). 
Det är en jävligt stor skillnad från hur jag brukade sminka mig...
Men det blir ju så att tillslut orkar man inte att dag ut och dag in förstöra sig själv.
Och har fått ganska mycket självförtroende på sista tiden. Jag säger INTE att jag är snyggast i världen och blablabla, utan det jag menar är att jag klarar av att gå utan smink och bara inte bry mig om vad folk tycker.

Hmm. Tycker det är synd att alla går efter utséendet this days.
Aja. Idag ska jag iallafall sminka mig med ögonbryns penna och foundation (FÅTT EN FINNE PÅ HAKAN SOM INTE GÅR BORT). Ah, in case you want to know typ.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0