Mainstream

Mamma har ju vägrat ganska länge att köpa ett par converse till mig eftersom att hon tycker det är mainstream.
Jag förstod inte henne riktigt just då, men efter att hon äntligen gick med på att köpa dom förstod jag nog hela grejen.

Missförstå mig inte, jag älskar converse. Tycker dom är grymt snygga, men det är så mainstream. Man vill ju inte ha det som ALLA har. Känns verkligen som att ALLA har converse. När man lämnar skorna på dansskolan t.ex. måste jag leta igenom en flod av converse för att hitta mina. Alla ser ju typ likadana ut, så det är lätt att ta fel.
Och jag måste erkänna, ibland köper jag bara saker för att det är mainstream. Jag inbillar att jag gillar dom men sen när jag har köpt dom bryr jag mig inte så jättemycket om dom.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0