Känslan när man vaknar av att det flyger in snö i rummet

Godmorgon!
Som dom flesta av er stockholmare kanske kan se så snöar det sönder just nu, trevligt trevligt.
Det betyder att jag totalt vägrar att gå ut idag.
Istället får väl det bli en såndär ta-hand-om-mig-själv-dag. Ta ett långt bad, måla naglarna, städa rummet, big brother, gå igenom saker som ska slängas till nästa loppis och att ha mobilen i närheten ifall bästavännen smsar/ringer sitter väl inte helt fel just nu? Ska ta ett långt bad nu, sedan fixar jag lite frukost och kommer antagligen sätta mig vid datorn och blogga ytterligare lite senare.

Nu är det exakt 2 veckor kvar till tävlingen. Och jag måste säga en sak som gör mig riktigt arg, eller inte direkt arg. Snarare irriterad. Jag var helt inställd på att tävlingen skulle ligga i Stockholm, och förväntade mig en resa på kanske max 30 minuter. Sen igår fick jag reda på att tävlingen ligger någonstans ut åt helvete, Enköping hette det. Så nu har jag verkligen panik, för nu måste jag hitta någon som kan skjutsa mig till den där jävla Enköping skiten.
Ät bajs.

Sen en sak till jag vill passa på att nämna är att man skriver ju typ hela tiden "ååhh, 2 veckor kvar till tävlingen!!" och då kan jag passa på att säga att varför jag är så himla exalterad är för att:
1. Det kommer vara min första street tävling (disco och street tävlingar hålls samtidigt, disco på förmiddagen och disco på eftermiddagen).
2. Våran grupp ska tävla tillsammans för första gången.
2. Jag och Thea ska dansa par för första gången.
3. Jag ska använda min nya singel för första gången.
4. Disco tävlingar hålls inte så ofta, så när dom väl gör det blir man riktigt taggad. Folk brukar ju säga ba "ååh du ska inte vara nervös, du har ju tävlat innan" men man blir fortfarande lika nervös varje gång, I guess. Sen hålls det bara kanske 3-4 tävlingar varje termin, och det är extremt lite. Speciellt när man satsar på prick.

Men nu blev inlägget överdriver långt, så jag säger hejdå.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0